Redefinicja SEO Automation w 2021 r.

Automatyzacja nie jest narzędziem, które po prostu zastępuje pracę ręczną. Odkryj, czym jest prawdziwa automatyzacja i jak w pełni wykorzystać jej potencjał. Wszyscy wiemy, że SEO jest trudne.

 

SEO na poziomie przedsiębiorstwa? Jeszcze trudniej. W przypadku witryn, które składają się z tysięcy (lub milionów) stron i zarządza nimi wiele zespołów, cały zespół musi współpracować, a następnie czekać niezliczone tygodnie lub miesiące na ustalenie priorytetów, a następnie wdrożyć. Nie pomaga to, że zespoły SEO są zazwyczaj małe, niedofinansowane i noszą wiele czapek.

 

A prawdopodobieństwo, że Twoje projekty będą traktowane priorytetowo przez zespół IT, jest niewielkie lub żadne z powodu sprzecznych priorytetów. Te przeszkody łączą się, tworząc jedno z największych wyzwań SEO: brak czasu na ścieżce od danych, przez spostrzeżenia, do wykonania, do wyników.

 

Podczas gdy automatyzacja śledzenia pozycji, raportowania, indeksowania witryn i linków daje specjalistom SEO dostęp do dużych zestawów danych, które pozwalają im podejmować mądrzejsze decyzje, SERP staje się coraz bardziej złożony.

 

Google może zrozumieć znacznie więcej niż to, co znajduje się na pojedynczej stronie — bierze pod uwagę trafność treści, ogólne wrażenia na stronie i wiele więcej. Specjaliści SEO nie są w stanie samodzielnie nadążyć za postępem Google.

Jest zbyt wiele danych, na których można by działać tylko dla każdego ludzkiego agenta. Jednak automatyzacja działa przez całą dobę i może generować spostrzeżenia, do których w przeciwnym razie dotarcie do nich zajęłoby wiele godzin. Dzięki szybkiemu tempu zmian Google nie mamy czasu do stracenia.

Ewolucja automatyzacji SEO

Zidentyfikowaliśmy trzy generacje automatyzacji SEO:

  1. Zbieranie i agregacja danych
  2. Spostrzeżenia wygenerowane na podstawie danych
  3. Ciągłe wykonanie i wdrożenie

Jeśli nie zautomatyzowałeś zbierania i agregacji danych, zatrzymaj się tutaj. Podstawowy poziom automatyzacji musi być na pierwszym miejscu!  Nie możesz przejść do następnego kroku, jeśli nadal zbierasz i agregujesz dane ręcznie, będąc jednocześnie dżokejem programu Excel, który próbuje zrozumieć to wszystko.

Automatyzacja w działaniu

Generacja 1: Agregacja danych

Gromadzenie, agregacja i raportowanie danych to podstawa automatyzacji. Dlatego nie możesz tego pominąć, jeśli nie ustaliłeś fundamentalnej podstawy.

Większość tego, co zostało napisane o automatyzacji SEO, obejmuje ten temat z tej perspektywy. Jeśli wyszukasz hasło „seo automation” lub „seo automation tools”, przeczytasz artykuły dotyczące śledzenia pozycji, danych audytu witryny i automatycznego raportowania. W tym miejscu prostym krokiem jest znalezienie technologii, która może zbierać i agregować wszystkie te dane razem dla Ciebie .

W końcu specjaliści SEO informują, że spędzają ponad 50% czasu na zadaniach, które można łatwo zautomatyzować. Skorzystaj z platformy SEO, takiej jak seoClarity, aby skonsolidować dane i zautomatyzować raportowanie, aby mierzyć wyniki w oparciu o dokładne zmiany wprowadzone w witrynie i ich wpływ na widoczność wyszukiwania.

Generacja 2: Wygenerowane spostrzeżenia

Ten kolejny poziom automatyzacji generuje wgląd w dane. Jego celem jest wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do ujawnienia priorytetowych problemów, możliwości i nisko wiszących możliwości owocowych.

 

Oto kilka przykładów:

  • Automatyczne alerty: Oprogramowanie wysyła raporty rankingowe, jeśli zostaną osiągnięte określone progi.
  • Rekomendacje na stronie: oprogramowanie wykrywa i nadaje priorytet elementom, które wymagają naprawy lub ulepszenia.
  • Monitorowanie zmian w witrynie: Monitorowanie strony pod kątem krytycznych zmian elementów strony, zanim pogrążą one Twoje wysiłki SEO.
  • Zaawansowane informacje: szczegółowe informacje o kluczowych możliwościach i problemach dla danej witryny.

Automatyzacja drugiej generacji działa znacznie poza ludzkimi możliwościami w zakresie analizy danych, aby uzyskać informacje w czasie rzeczywistym. Przykładem jest narzędzie SeoClarity Actionable Insights , które za pomocą jednego kliknięcia analizuje wszystkie dane witryny, aby przedstawić możliwe do działania możliwości dostosowane z niskim, średnim lub wysokim priorytetem na podstawie zdolności zespołu do wdrożenia. Możesz myśleć o tym jako o analityku SEO 24/7. Analizuje dla Ciebie stosy danych, dzięki czemu możesz priorytetyzować swój czas tam, gdzie to się liczy.

 

Generacja 3: Wykonanie skali

Widzieliśmy, jak automatyzacja ewoluowała na przestrzeni lat, ale ludzie nadal w dużej mierze nie rozumieją jej pełnego potencjału. Prawdziwa automatyzacja pomaga skrócić czas od danych do wyników. Nie jest to narzędzie, które po prostu zastępuje pracę ręczną.

Czas na nowo zdefiniować automatyzację SEO.

Zadaj sobie pytanie: czy zautomatyzowałeś wszystkie swoje dane i spostrzeżenia?

Jeśli tak, przekonasz się, że możesz uzyskać wyniki znacznie szybciej. Ale jeśli tego nie zrobiłeś, możesz zostać złapany w Generacji 1 lub 2 automatyzacji (i powinieneś ustalić te procesy, zanim przejdziesz do Generacji 3).

Gen 3 oferuje zautomatyzowane wdrażanie i wykonywanie — całkowicie na dużą skalę.

To rewolucjonizuje sposób, w jaki specjaliści SEO podchodzą do swojej pracy. Automatyzacja może teraz wdrażać aktualizacje na żywo w witrynie, dzięki czemu można natychmiast wykorzystać informacje z drugiej generacji.

Możliwość wykonywania na żądanie i na dużą skalę jest jak dotąd najbardziej zaawansowaną automatyzacją SEO.

Bądź na pierwszej fali, aby wykorzystać tę automatyzację 3. generacji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.