Jakie typy schematów są najczęściej używane w branżach?

Dowiedz się, które typy schematów są najbardziej widoczne w branżach, takich jak podróże, edukacja, majsterkowanie, opieka zdrowotna i finanse.

Przy tak dużej ilości treści do przetworzenia wyszukiwarki wolą, aby dane w witrynie były ustrukturyzowane w sposób ułatwiający identyfikację i zrozumienie treści.

Dzięki znacznikom schematu marketerzy mają setki właściwości elementów, na których mogą oprzeć swoje optymalizacje.

Więc które z nich są najczęściej używane?

Platforma Enterprise SEO BrightEdge przeprowadziła pewne badania, patrząc na strony o najwyższym rankingu w tych branżach:

  • Edukacja
  • Podróż
  • Finanse
  • Majsterkowanie w domu
  • Opieka zdrowotna

Jak się okazuje, najpopularniejszy typ schematu różni się w zależności od platformy. Kolejny przypadek „to zależy” w SEO.

Na przykład firma BrightEdge odkryła, że ​​w edukacji najczęściej dominował FAQPage .

Ale w Travel and Finance BreadcrumbList był najbardziej rozpowszechnionym typem schematu.

Tymczasem artykuł był najczęściej używanym typem schematu w Home Improvement.

A w opiece zdrowotnej  schemat organizacyjny był najbardziej rozpowszechniony.

Schemat, Google i rankingi

Google powiedział, że uporządkowane dane nie mają wpływu na ranking . Wielokrotnie.

Jednak John Mueller z Google powiedział również, że schemat pomaga Google lepiej zrozumieć jednostki na stronie , jako sposób na zrozumienie, czy strona jest trafnym wynikiem zapytania.

W ten sposób użycie schematu może nie pomóc bezpośrednio w osiągnięciu wyższej rangi, ale ma pośrednie korzyści.

Wiele stron o najwyższym rankingu w tych sektorach korzysta ze schematu. Ale to nie znaczy, że schemat jest powodem, dla którego plasują się na stronie 1.

Mylenie korelacji ze związkiem przyczynowym w SEO zdarza się – bardzo często. Dlatego zawsze uważaj, aby nie wpaść w tę pułapkę, gdy czytasz o korelacji.

Niezależnie od tego zawsze interesujące jest przeanalizowanie tego, co robią strony o najwyższym rankingu – ponieważ informacje mogą prowadzić do odkrycia dużych możliwości większej widoczności i sukcesu.

 

Wskaźniki schematu

Po przeprowadzeniu swoich badań firma BrightEdge dostarczyła czasopismu Search Engine Journal trzy wskazówki dotyczące prawidłowego korzystania ze schematu, jeśli chcesz uzyskać jak największe korzyści dla swojej marki:

  • Bądź świadomy. Czasami ważne jest, aby nie zaznaczać każdej rzeczy. Sukces polega na określeniu, jakie typy schematów naprawdę mają znaczenie dla Twojego rynku i podkreśleniu ich, aby nie mylić robotów z celowością witryny
  • Podczas gdy pojawia się coraz więcej typów schematów, istnieje garść niezbędnych elementów, takich jak listy nawigacyjne, organizacja i znaczniki artykułów, które są w rzeczywistości szeroko stosowane.
  • Zawsze szukaj nowych typów, ponieważ Google będzie wprowadzał zmiany i stale szukał nowych sposobów na uzyskanie kontekstu i jednostek na stronie.