Jakie typy schematów są najczęściej używane w branżach?
Dowiedz się, które typy schematów są najbardziej widoczne w branżach, takich jak podróże, edukacja, majsterkowanie, opieka zdrowotna i finanse.
Przy tak dużej ilości treści do przetworzenia wyszukiwarki wolą, aby dane w witrynie były ustrukturyzowane w sposób ułatwiający identyfikację i zrozumienie treści.
Dzięki znacznikom schematu marketerzy mają setki właściwości elementów, na których mogą oprzeć swoje optymalizacje.
Więc które z nich są najczęściej używane?
Platforma Enterprise SEO BrightEdge przeprowadziła pewne badania, patrząc na strony o najwyższym rankingu w tych branżach:
- Edukacja
- Podróż
- Finanse
- Majsterkowanie w domu
- Opieka zdrowotna
Jak się okazuje, najpopularniejszy typ schematu różni się w zależności od platformy. Kolejny przypadek „to zależy” w SEO.
Na przykład firma BrightEdge odkryła, że w edukacji najczęściej dominował FAQPage .
Ale w Travel and Finance BreadcrumbList był najbardziej rozpowszechnionym typem schematu.
Tymczasem artykuł był najczęściej używanym typem schematu w Home Improvement.
A w opiece zdrowotnej schemat organizacyjny był najbardziej rozpowszechniony.
Schemat, Google i rankingi
Google powiedział, że uporządkowane dane nie mają wpływu na ranking . Wielokrotnie.
Jednak John Mueller z Google powiedział również, że schemat pomaga Google lepiej zrozumieć jednostki na stronie , jako sposób na zrozumienie, czy strona jest trafnym wynikiem zapytania.
W ten sposób użycie schematu może nie pomóc bezpośrednio w osiągnięciu wyższej rangi, ale ma pośrednie korzyści.
Wiele stron o najwyższym rankingu w tych sektorach korzysta ze schematu. Ale to nie znaczy, że schemat jest powodem, dla którego plasują się na stronie 1.
Mylenie korelacji ze związkiem przyczynowym w SEO zdarza się – bardzo często. Dlatego zawsze uważaj, aby nie wpaść w tę pułapkę, gdy czytasz o korelacji.
Niezależnie od tego zawsze interesujące jest przeanalizowanie tego, co robią strony o najwyższym rankingu – ponieważ informacje mogą prowadzić do odkrycia dużych możliwości większej widoczności i sukcesu.
Wskaźniki schematu
Po przeprowadzeniu swoich badań firma BrightEdge dostarczyła czasopismu Search Engine Journal trzy wskazówki dotyczące prawidłowego korzystania ze schematu, jeśli chcesz uzyskać jak największe korzyści dla swojej marki:
- Bądź świadomy. Czasami ważne jest, aby nie zaznaczać każdej rzeczy. Sukces polega na określeniu, jakie typy schematów naprawdę mają znaczenie dla Twojego rynku i podkreśleniu ich, aby nie mylić robotów z celowością witryny
- Podczas gdy pojawia się coraz więcej typów schematów, istnieje garść niezbędnych elementów, takich jak listy nawigacyjne, organizacja i znaczniki artykułów, które są w rzeczywistości szeroko stosowane.
- Zawsze szukaj nowych typów, ponieważ Google będzie wprowadzał zmiany i stale szukał nowych sposobów na uzyskanie kontekstu i jednostek na stronie.